28. 05. 2016 - 29. 05. 2016 | Lebring / Austria
Tři zlaté poháry. Přesně tolik si odvezl závodní tým Action Racing Mania z rakouského Lebringu, kde se o posledním květnovém víkendu konalo druhé kolo rakouské Dunlop Drift Challenge Austria 2016 a typické červeno-bílo-černé barvy byly opět u toho.
Oficiální program začal v sobotu ráno, kdy tým ve složení Karel Kučera na BMW M3 E36 a Tomáš Mičánek s Mitsubishi EVO IX nastoupil do volných tréninků. „Je to hodně technická trať, která se dá jet celá na vytočenou jedničku,“ popsal Tomáš Mičánek dojmy z kratšího okruhu, který pořadatelé doslova namotali na tamním polygonu. „Trochu se peru s tratí, přeci jen emtrojka nepatří k nejobratnějším a pokud k tomu připočtu místy osychající trať, tak musím říct, že mi moc nesedí. V tréninku je to dobré, víc aut na dráze roztahá vodu na celou dráhu, ale uvidíme, co při závodě,“ podělil se o poznatky z tratě matador týmu Karel Kučera.
Již časy ze sobotních tréninků a hlavně jízdní projev hlavně Tomáše Mičánka dávaly tušit, že se schyluje k úspěchu. „Jsem překvapený, jak pěkně to jde, pokud se zítra nic nepokazí, tak skutečně můžeme pomýšlet na pódium. Doufám, že Günther dá svoje Audi dohromady, abych to zítra neměl tak jednoduché,“ okomentoval Mičánek v sobotu večer technické potíže svého největšího konkurenta Günthera Denka. „Ještě to není úplně ono, ale i tak si to užívám. Je skvělé vidět, jak tým i technika šlape na sto procent, zítra to bude jen na mě,“ zhodnotil sobotní tréninky Karel Kučera.
V neděli borce čekal nabitý program stávající se z ranního warm-upu a třech měřených jízd. Hodnocení pilotů probíhalo podle stejných kritérií, jako při prvním podniku v Melku; k času na jedno kolo se přičítají trestné vteřiny za neprojetí hodnoceného úseku v driftu. Tato novinka letošní sezóny se osvědčuje a jak jezdci, tak diváci kvitují transparentnější bodování.
Kategorie 4/R, ve které Action Racing Team zastupoval Tomáš Mičánek za volantem červeného EVO IX, měla poměrně jasný průběh. Hned v prvním kole si Tomáš, i přes drobné zaváhání, začal budovat jasný náskok a rázně odpověděl na otázku, kdo je v Lebringu nejsilnější čtyřkolkář. V průběhu dalších jízd se Tomášův odstup od zbytku pole jen zvětšoval a na konci dne již činil propastných 0.43 min na druhého Günthera Denka. „Je vidět, že Tomáš je skutečně závodník, ostatní nejezdí špatně, ale je okamžitě poznat, že Tomáš je o třídu jinde,“ pochválil české barvy ředitel závodu Thomas Leichtenfried. Mičánkův výkon tak stačil na skvělé páté místo napříč všemi kategoriemi a celkově si Tomáš odvezl prvenství hned ve třech hodnoceních – nejlepší čtyřkolka 4/R, nejrychlejší kolo v závodě a nejlepší nováček Rookie. „Jsem moc šťastný, že tento víkend klaplo vše na jedničku, musím poděkovat týmu za skvělou podporu a zázemí, které mi připravil, a už se těším, až si tu za tři týdny zazávodíme znovu,“ zhodnotil Tomáš po závodě.
V kategorii nejsilnějších závodních zadokolek se za Action Racing Team představil Karel Kučera s BMW M3. Ten zaváhal hned v prvním kole, kdy byl penalizován hned 5 vteřinami za nepovedený drift a ztrátu na nejlepší se mu později už nepodařilo smazat. Se ztrátou 1.05 min byl klasifikován na šestém místě ve třídě a patnáctém ze všech pilotů. „Úplně spokojený nejsem, mohlo to být z mojí strany lepší, ale co nadělám. I tak jsem si to maximálně užil, celý víkend tu byla úžasná atmosféra a už teď se těším na třetí podnik,“ sdělil na závěr Kučera.
Kompletní výsledky najedete na stránkách Drift Challenge Austria, galerii potom na našem facebookovém profilu.